Lansat pe 6 noiembrie, All Out este alcătuit din cinci membrii și este un grup de pop virtual, K / DA, care sunt inspirați din jocul League of Legends . De la lansarea lor, muzica cu sunet K-pop a acumulat deja peste 77 de milioane de vizualizări pe YouTube – prin comparație, cele unsprezece piese din ultimul album al lui Gorillaz, lansat în octombrie, au acumulat peste 50 de milioane de vizualizări.
Este un eveniment de neratat în lumea e-sportului. În fiecare an, cu ocazia Campionatelor Mondiale League of Legends (LoL) , un joc de strategie multiplayer și de acțiune în echipă, editorul de jocuri oferă un spectacol demn de cele mai mari competiții sportive. Pentru a-și promova turneul, American Riot Games s-a obișnuit să lanseze, în fiecare an, o melodie special scrisă pentru eveniment, totul însoțit de un videoclip animat. Anul acesta, pentru a sărbători zece ani de joc, Riot Games a decis totuși să meargă și mai departe: compania va lansa un album.
Interesul Riot Games pentru muzică nu este nimic nou, explică Toa Dunn, șeful departamentului de muzică al editorului:
„În 2012, unul dintre compozitorii care au lucrat cu Riot Games, Christian Linke, a scris o poezie pentru o nouă„ campioană ”a jocului [un personaj] , Diana. Și a propus cuiva din echipă, care era și cântăreț de operă, să înregistreze o melodie bazată pe acest poem. A fost una dintre primele ori când am creat mai mult decât un sunet de fundal pentru unul dintre campionii noștri. Feedback-ul comunității a fost atât de pozitiv încât am spus că trebuie să continuăm. „
La început, aceste formate muzicale, în curând insotite de videoclipuri , au fost utilizate în principal pentru a însoți lansarea unui nou personaj din joc. În 2014, Riot Games a lansat primul lor album. Cu mult înainte de K / DA, a adus în joc o formatie fictiva de heavy metal numita Pentakill . În același an, o colaborare cu grupul de rock Imagine Dragons va crea evenimentul la campionatele mondiale. Toa Dunn povestește:
„O mulțime de oameni ne-au întrebat de ce investim atât de multe resurse pentru a face muzică. Dar pentru noi a fost un mod interesant de a ne prezenta jocul și personajele. Lansarea melodiei de la Imagine Dragons a fost un moment decisiv, când ne-am dat seama cât de mult i-a galvanizat pe fanii jocului. „
„Artiști pe care nu i-am fi imaginat niciodată împreună”
Grupul K / DA s-a născut în 2018. „Anul acesta a fost deosebit de important”, spune Toa Dunn , „deoarece campionatele mondiale se țineau la Seul” . Coreea de Sud este considerată de mulți drept locul de naștere al e-sporturilor. Și la acea vreme, echipele din Coreea Ligii Legendelor dominau în mare parte competiția.
„Am vrut să creăm ceva puternic, unic și să amestecăm artiști pe care nu i-am fi imaginat niciodată împreună. Găsiți un sunet care nu se potrivește cu ceea ce făcuse anterior un grup K-pop, dar un sunet unic pentru K / DA. „
Pe 3 noiembrie 2018, a fost lansat primul single al trupei, intitulat Pop / Stars . Piesa este interpretată de superstarurile K-pop Miyeon și Soyeon de la (G) I-DLE, și de americanii Madison Beer și Jaira Burns. Este un succes fenomenal, care depășește cu mult lumea jocurilor video: piesa se clasează în câteva săptămâni în topul Billboard pentru vanzarile digitale . Până în prezent, titlul are peste 390 de milioane de vizualizări pe YouTube.
Un succes neașteptat. „Problema este că, odată ce am făcut asta, ne-am întrebat cum putem face mai bine” , își amintește directorul polului muzical. „Și, în cele din urmă, ne-am spus: de ce să nu considerăm aceste personaje drept adevărați artiști și să ne imaginăm în continuare cariera? „ Mai ales că fiecare dintre ei a atras rapid grupuri mari de fani, a spus Toa Dunn. „Prin realizarea unui album, am vrut să le dezvoltăm personalitatea. „
O misterioasă Séraphine pe rețelele de socializare
Echipa Riot Games intenționase inițial să promoveze întoarcerea K / DA cu mai multe concerte în Statele Unite. Dar pandemia a pus capăt acestor ambiții. Totul se bazează apoi pe rețelele de socializare.
Strategia este sub control: pe 26 iunie, o tânără misterioasă numită Seraphine , cu trăsăturile unui personaj anime, apare pe Twitter și Instagram și devine rapid obiectul speculațiilor. Mulți și-au dat deja seama: cea care se facturează ca fan K / DA a fost creata de la zero de Riot Games . Misterul este ridicat oficial la începutul lunii septembrie, când K / DA anunță pe Twitter o colaborare cu acest nou personaj fictiv pentru albumul lor.
În loc să se mulțumească cu o strategie de comunicare axată doar pe melodii, Riot Games inventează o poveste întreagă și spune în detaliu viața fictivă a personajelor sale. „Este doar un alt mod de a ne spune poveștile”, spune Toa Dunn. Și rețelele sociale sunt foarte eficiente la consolidarea angajamentului cu publicul nostru. „
La lansare, albumul a fost întâmpinat cu entuziasm de fanii League of Legends , ale căror videoclipuri cu reacții sau coperte de coregrafie au făcut milioane de vizualizări pe YouTube.