Top 5 alimente care favorizeaza sanatatea ficatului

Dupa cum probabil stiti ficatul îndeplinește peste 500 de funcții vitale ale organismului. Printre acestea se numără eliminarea toxinelor, sinteza utilă pentru construcția moleculelor esențiale și, în final, depozitarea vitaminelor și energie (sub formă de zahăr).

Statisticile arată că bolile hepatice sunt în creștere. Cancerul hepatic este cel mai mortal într-o țară precum Canada. Tendința poate fi inversată, schimbând unele dintre obiceiurile noastre de viață. Consumul de alcool, zaharuri  și grăsimi saturate sunt alegeri alimentare care afectează sănătatea ficatului.

În general, dieta mediteraneană trebuie să fie favorizată pentru conținutul ridicat de fibre, antioxidanți, nutrienți antiinflamatori și grăsimi bune, toate la fel de benefice unele mai mult decat altele.

Top 5 alimente pe care să le consumi pentru o sănătate optimă a ficatului

1) Produse din cereale integrale
Pâine cu mai multe cereale, quinoa, paste fainoase integrale, orez brun, orz învelit, fulgi de ovăz etc….

Aceste alimente au un lucru în comun: sunt bogate în fibre. Acestea încetinesc stocarea zahărului în ficat, evitând astfel supraîncărcarea acestuia ,supraincarcare ce duce treptat la boala hepatică grava.

De asemenea, previn constipația, sunt implicațe în controlul zahărului din sânge și al colesterolului, curăță ficatul de toxine și oferă o senzație de sațietate, ajutându-ne să controlăm mai bine cantitatea de alimente absorbite.

Fibrele sunt principalele alimente ale microbiotei intestinale, adică a tuturor bacteriilor care populează tractul digestiv. Acestea au o influență mare si asupra sănătății fizice și mentale.

Pentru a beneficia de aportul nutritiv de fibre, vă recomandăm un consum minim de 30 g pe zi. Conform dovezilor, această recomandare minimă zilnică ar putea ajunge în curând la 45g. Deci, este mai bine să începeți să atingeți acest obiectiv acum, înlocuind pâinea albă cu pâine din cereale integrale.

2) Proteine ​​vegetale
Leguminoase, tofu, tempeh, nuci și semințe etc…

Proteinele vegetale sunt o alternativă bună la proteinele animale, deoarece sunt foarte sărace în „grăsimi rele”,responsabile  pentru procesele inflamatorii dăunătoare pentru  ficat. Studiile confirmă faptul că boala hepatică,  poate fi cauzată de abuzul de alcool. O dietă mai bogată în proteine ​​vegetale și, prin urmare, în fibre, face posibilă limitarea porțiilor consumate și asigură o gestionare mai adecvată a greutății.

3) Plante colorate
Broccoli, spanac, sfeclă, grapefruit, portocaliu etc…

Legumele și fructele colorate sunt bogate în fibre, vitamine și minerale, dar mai ales în antioxidanți. Drept urmare, acestea reduc inflamația și oferă o protecție mai bună împotriva bolilor, în special a celor care pot afecta ficatul. Noul ghid al alimentației din Canada recomandă consumul unei jumătăți de farfurie cu legume la fiecare masa.

4) Alimente fără zaharuri adăugate

Acumularea de grăsime în ficat este obținută prin consumul excesiv de zahăr sau calorii care pot explica printr-un surplus de greutate la nivelul abdomenului.

Astfel, citirea etichetei cu ingrediente pentru fiecare produs consumat devine un atu esențial pentru sănătatea ficatului.

Pentru a vă asigura că limitați alimentele cu zaharuri adăugate, trebuie identificate cuvintele „zahăr”, „glucoză”, „glucoză-fructoză”, „sirop de…”, precum și  sorbitol, maltitol și xilitol.  Dacă lista ingredientelor conține unul dintre aceste cuvinte menționate, este mai bine să găsești un înlocuitor.

5) Cafeaua

Ceea ce ar putea fi mai liniștitor decât să știi că si cafeaua de dimineață are si alte avantaje decât să-ți fie mai ușor să te trezești. Într-adevăr, consumul moderat ar fi benefic și pentru ficat, deoarece ar reduce rigiditatea acestuia. În consecință, această flexibilitate îți va proteja organul împotriva leziunilor, cum ar fi fibroza, iar aceasta independent de starea dvs. de sănătate și factorii externi.

cafea

 

Cantitățile mici de ceai pot avea același efect.

În concluzie, obiceiurile și alegerile noastre alimentare influențează menținerea integrității organelor noastre și funcționarea corectă a acestora. Obiective precise și realiste vor fi aliați prețioși pentru a ne păstra sănătatea.

Incepeti cu o creștere a consumului de fructe și legume colorate, optarea pentru produse din cereale integrale și înlocuirea anumitor mese din carne cu proteine ​​vegetale . La acestea, se adaugă două mese de pește gras pe săptămână. Reducerea treptată a consumului de alcool, zahăr și grăsimi nesănătoase va fi mai ușoară, deoarece este compensată de o creștere a alimentelor sănătoase. Astfel, evităm supraîncărcarea ficatului, prevenim problemele care îl pot afecta păstrând sănătatea generală.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ultimele publicate

- Advertisment -

De interes