Despagubiri zboruri anulate
Drepturile pasagerilor transportului aerian, prevăzute de UE, se aplică in urmatoarele cazuri:
-dacă zburați pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE)
-dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
-dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
-dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE
Călătoriile din Regatul Unit către țări din UE
Începând cu 1 ianuarie 2021, normele UE privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian nu se aplică în cazurile de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere a zborurilor din Regatul Unit către UE dacă zborul este operat de un transportator din Regatul Unit sau de un alt transportator din afara UE, chiar dacă ați rezervat zborul înainte de această dată. Cu toate acestea, normele UE continuă să se aplice și după 1 ianuarie 2021 în cazul în care zborul dumneavoastră din Regatul Unit către UE este operat de un transportator din UE, cu excepția cazului în care ați primit deja compensații în temeiul legislației Regatului Unit.
UE înseamnă, în acest context, statele membre ,inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare (dar nu și Insulele Feroe). Normele UE se aplică, de asemenea, zborurilor către și dinspre Elveția, Islanda si Norvegia.
Despăgubiri pe care le pot primi călătorii
-dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro.
-dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro.
-dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euro
Zbor întârziat sau anulat? – Obține despăgubire de pana la 600 euro pentru zbor
1. Rambursarea prețului biletului
2. Redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie
3. Redirecționarea la o dată ulterioară agreată de călător în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.
Călătorii trebuie să aleagă una dintre cele trei variante menționate mai sus, însă în funcție de distanța de zbor și de întârzierea înregistrată în raport cu ora de sosire prevăzută initial pot să primească și despăgubiri supliment
ANPC: Pasagerii pot solicita până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat
Pasagerii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, conform reglementărilor europene, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ, a declarat directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.
„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania”, a subliniat Anghel, citat de Agerpres.
Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă precum şi de modalităţile de plată.
Cum îți recuperezi banii de la compania aeriană
Costul biletului trebuie rambursat în 7 zile de la anularea zborului. Plata unei despăgubiri depinde de motivul pentru care a fost anulat zborul, dar normele UE nu prevăd un termen-limită pentru efectuarea acesteia.
În mod alternativ, companiile aeriene pot oferi despăgubiri și prin intermediul cupoanelor de călătorie sau al altor servicii, dar numai cu acordul semnat al pasagerului.
Haos pe aeroporturile din Europa.Sute de zboruri sunt anulate
Este haos pe aproape toate aeroporturile din Europa. Zborurile anulate şi lipsa personalului afectează concediile a mii de oameni din toată lumea. Mii de pasageri din întreaga lume află, pe aeroport, că zborurile lor au fost anulate.
Motivele sunt lipsa de personal sau greva angajaților. Pasagerii trebuie să știe că își pot recupera banii, doar în anumite situații excepționale nu este posibil. De asemenea, și ANPC spune că aceștia pot solicita despăgubiri, în cazul unui zbor anulat.
Pe aeroporturile din România sunt deasemenea probleme
Și la noi in tara situatia pare ca a scăpat de sub control. Sunt pasageri care ajung sa doarmă pe jos prin aeroporturi pentru ca li se anulează zborurile.
Lipsa de personal de pe aeroporturi este resimțită și în România. Pe Aeroportul Otopeni la plecări, zboruri către Paris, Londra și Antalya au întărzieri de peste o oră la decolare. Reprezentanții aeroportului spun că nu sunt angajați suficienți oameni la companiile aeriene și la cele care gestioneaza bagajele.
BlueAir a anulat peste 11.200 de zboruri fără să ofere compensare celor 180.000 de călători care iși cumpăraseră bilete.
ANPC a transmis detalii despre ancheta care vizează compania aeriană Blue Air, precizând că, din 30 aprilie 2021, de când s-au ridicat majoritatea restricțiilor impuse de pandemie, compania a anulat peste 11.200 de zboruri.
Când NU este obligată compania să dea compensaţii pasagerilor
„Există si circumstanţe extraordinare când o companie aeriană nu este responsabilă să ofere compensaţii. Vremea este una dintre aceste circumstanţe, dar trebuie să punem mereu în balanţă ce fel de condiţii meteo am avut.
Dacă plouă şi aeroportul e deschis, se justifică o întârziere, dar nu se justifică o anulare a zborului. Fiecare dintre aceste variabile trebuie puse într-un anumit context. Dacă vorbim de condiţiile meteo de săptămâna trecută de la Atena sau Istanbul, atunci are sens, e de înţeles.
Dar dacă a fost o rafală de ploaie, dacă a fost chiar şi zăpadă sau o furtună, dar aeroportul a fost deschis şi s-a putut zbura în câteva ore.
Nu s-a auzit vreodată ca iarna să nu se zboare, sau să nu se zboare pe ploaie. Se pot înţelege situaţii de întârziere, dar nu şi anulări, unde pasagerii sunt abandonaţi în aeroport şi dorm pe jos.
Citeste si :CFR bilete Mersul trenurilor contact reclamatii